Projekt: Ortograficzne lapbooki
Projekt był realizowany w klasie 5A w ramach klubu Ortograffiti z wykorzystaniem serii ćwiczeń Ortograffiti.
Metoda ta została opracowana przez specjalistów – naukowców i praktyków i jest rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Dysleksji. Zajęcia w ramach klubu prowadzi nauczyciel – terapeuta, który ukończył certyfikowany kurs Animatora Ortograffiti - nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
Cele projektu
- powtórzenie i utrwalenie zasad pisowni wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h, wielka /mała litera
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
Opis projektu
Lapbook jest rodzajem teczki tematycznej, w której można umieścić wiadomości na wybrany temat – zasady pisowni wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h. Kolorowy karton pełni funkcję interaktywnej przestrzeni na rysunki, wierszyki, wykresy, słówka, które umieszczone są w kieszonkach, książeczkach, kopertach o przeróżnych kształtach. Lapbook staje się dzięki temu papierowym teatrzykiem umieszczonym na naszych kolanach, stąd jego nazwa tłumaczona z języka angielskiego – książka na kolanach
Lapbooki ortograficzne:
- rozwijają umiejętność czytania, pisania, logicznego myślenia, koncentracji,
- uczą organizacji pracy, współdziałania w grupie,
- uczą cierpliwości i systematyczności,
- rozwijają kreatywność,
- porządkują i pogłębiają wiedzę na temat zasad pisowni wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h,
- są atrakcyjną formą nauki, lubianą przez uczniów,
- zachęcają do powtarzania i poszerzania wiedzy,
- uczą przez zabawę.
Uczniowie klasy 5A, którzy nie uczestniczą w zajęciach klubu Ortograffiti również zaangażowali się w projekt i wykonali lapbooki ortograficzne. Galeria prac znajduje się na górnym korytarzu.