Zespół Szkolno - Przedszkolny w Jadownikach

32-851 Jadowniki ul.Szkolna 5 tel: (14) 6633009

Poniedziałek, 2024-04-29

Imieniny: Hugona, Piotra

Wycieczka klasy szóstej do Inwałdu.

29 maja klasa VI pojechała na wycieczkę do Inwałdu. W tej małej miejscowości położonej niedaleko Wadowic, znajduje się Park Miniatur - jedyne miejsce, w którym możliwa jest podróż dookoła świata w ciągu jednego dnia.

O godzinie 9.00 przekroczyliśmy ” granicę”. Przydzielono nam przewodnika, panią Honoratę, która w ciekawy sposób opowiadała o  modelach najsławniejszych cudów architektonicznych świata znajdujących się na terenie Parku m.in.: Świątynia Akropolu, Koloseum, Krzywa Wieża w Pizie, Bazylika św. Piotra, Statua Wolności, Mur Chiński, Wieża Eiffla, Łuk Triumfalny, Big Ben, Sfinks, Biały Dom. Drugą część parku - miniatury polskich zabytków, zwiedziliśmy sami.  Podziwialiśmy m.in.: zamek w Łańcucie, Wawel, Zamość. Mieliśmy okazję zobaczyć  z bliska Stadion Narodowy. Jego miniatura została wykonana w skali 1:50. Następny etap wycieczki to magiczna podróż w czasy starożytnego Egiptu. W wielkiej piramidzie obejrzeliśmy wystawę repliki grobowca Faraona Tutenchamona wykonaną przez egipskich artystów. Zaraz potem czekała nas zabawa w Egipt Horror Show –Egipskim Pałacu Strachów oraz „Dzika Rzeka”. Po tych niesamowitych przeżyciach  mieliśmy czas wolny, który wykorzystaliśmy na spacer w Zielonym Labiryncie, Lunapark oraz na zrobienie pamiątkowych zdjęć. Ostatni etap wycieczki to wizyta w Mini Zoo. Znajduje się tam ponad 40 gatunków zwierząt, wśród nich osły, lamy, owce kameruńskie, kozy, daniele, papużki, dzikie kaczki, emu, egzotyczne bażanty, kangury, szopy pracze i wiele innych. Chcieliśmy zostać tam jak najdłużej, nadszedł jednak czas na powrót do domu. O godzinie 17 zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do Jadownik.