Zespół Szkolno - Przedszkolny w Jadownikach

Piątek, 2024-05-03

Imieniny: Jaropełka, Marii

Wycieczka do Warszawy

W dniach 24- 26 maja odbyła się wycieczka do Warszawy.

Dzieci zwiedziły wiele ciekawych i zabytkowych miejsc naszej stolicy.

W pierwszym dniu naszego pobytu udało nam się zobaczyć: Lotnisko Okęcie, Cmentarz Stare Powązki oraz Pomnik Bohaterów Getta Warszawskiego. Przejechaliśmy się również metrem i oglądaliśmy obrady sejmu RP a także uczestniczyliśmy w krótkiej debacie z naszym rodzimym posłem panem  Edwardem Czesakiem.                                                                                                  Drugi dzień był nie mniej owocny we wrażenia. Zobaczyliśmy między innymi: Belweder, Pomnik Józefa Piłsudskiego, aleję Ambasad, dom rodzinny Kamila Baczyńskiego, Nuncjaturę Apostolską, Aleje Szucha, Warszawskie Łazienki a w nich: Pomnik Chopina, Starą Pomarańczarnię, Pałac na wodzie, Szkołę Podchorążych, Amfiteatr. W tym dniu również udało nam się przejść Krakowskim Przedmieściem, zobaczyć Pomnik Kardynała Wyszyńskiego, zwiedzić Kościół Św. Krzyża z sercem Chopina i Reymonta, Uniwersytet Warszawski, Pałac Prezydencki, Ministerstwo Kultury i Sztuki, siedzibę prezydenta Miasta Warszawy, Grób Nieznanego Żołnierza i Ogród Saski, Plac Bankowy oraz Pałac Kultury i Nauki gdzie z tarasu widokowego podziwialiśmy panoramę stolicy. Na koniec odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik a wieczorem podziwialiśmy przepiękny pokaz multimedialnych fontann na Podzamczu.

Trzeciego dnia po porannej Mszy Św. w pobliskim Kościele zwiedziliśmy Stare Miasto: Plac Zamkowy, Kolumnę Zygmunta, Rynek Starego Miasta gdzie zakupiliśmy pamiątki, podziwialiśmy Warszawską Syrenkę oraz Bazylikę św. Jana Chrzciciela a w niej krypty grobowców min. Sienkiewicza, Paderewskiego oraz Wyszyńskiego. Zwiedziliśmy przepiękny Zamek Królewski oraz Kościół Św. Anny. Na zakończenie naszego pobytu w Warszawie zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego.

Mamy nadzieję, że pomimo początkowo niesprzyjającej pogody wycieczka podobała się wszystkim dzieciom i stała się prawdziwą zachętą do odwiedzania naszej wspaniałej i malowniczej stolicy.